Zasady realizacji działań w zakresie napraw i konserwacji urządzeń i instalacji wspólnych w budynku – zgłaszanych w „trybie ciągłym”.
Zgłaszanie zapotrzebowania na wykonanie usługi w zakresie napraw i konserwacji urządzeń i instalacji wspólnych.
Zgłaszanie potrzeby wykonania działań dotyczących bieżących napraw i konserwacji dokonywane jest w formie:
- pisemnej na adres Spółki
- mailowej na adres sekretariat@mtbs.com.pl
- telefonicznej – w dni robocze, w godzinach pracy Spółki – na numer:
- Inspektor ds. technicznych i administracyjnych (P. Damian Siast)
– tel. 661 965 358
- Sekretariat – tel. 95 741 27 30
Zgłoszenie pisemne – oprócz informacji o usterce / uszkodzeniu / zakresie oczekiwanej naprawy lub konserwacji – winno zawierać imię i nazwisko zgłaszającego oraz nr telefonu kontaktowego.
Upoważniony Pracownik Spółki nawiąże niezwłocznie kontakt telefoniczny ze Zgłaszającym, celem ustalenia szczegółów naprawy i ustalenia daty interwencji.
Uprawnieni do zgłoszenia zapotrzebowania na wykonanie usługi.
Uprawnionymi do zgłoszenia zapotrzebowania na wykonanie usługi są:
- „duże” Wspólnoty – Zarząd Wspólnoty;
- „małe” Wspólnoty – każdy Właściciel lokalu we Wspólnocie. Najemcy lokali komunalnych zgłoszenia dokonują w Zakładzie Gospodarki Lokalowej.
Realizacja usługi.
Usługi w zakresie napraw i konserwacji wykonywane są w dni robocze, w godzinach pracy Spółki.
Ustalanie czasu trwania usługi:
- Ustala się, że minimalny czas działania wynosi 0,5 roboczo- godziny;
- W przypadku usługi trwającej powyżej 0,5 roboczo-godziny podstawą opłaty jest doliczenie czasu wzwyż do pełnej godziny .
Rozliczenia z tytułu wykonania usługi w zakresie napraw i konserwacji oraz podjęcia działań zaradczych związanych z awariami.
Rozliczenie usługi realizowane jest w oparciu o Fakturę wystawioną przez Spółkę.
Podstawą do wystawienia Faktury za wykonaną usługę jest:
a. Protokół wykonania usługi podpisany przez Zgłaszającego zapotrzebowania na wykonanie usługi w zakresie napraw i konserwacji,
lub
b. Podpis osoby zgłaszającej, lub osoby z Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej w systemie imieszkaniec .
Rozliczenie za wykonaną usługę następuje poprzez obciążenie Wspólnoty i pobranie przez Spółkę stosownej kwoty z konta Eksploatacja – lub – o ile jest taka dyspozycja Wspólnoty – z Funduszu Remontowego.
Uwaga
Żaden z Pracowników Spółki nie posiada uprawnień do jakichkolwiek rozliczeń gotówkowych w imieniu Spółki.
Zasady realizacji działań w zakresie napraw i konserwacji urządzeń i instalacji wspólnych w budynku – zgłaszanych w „trybie AWARIA”.
Zgłaszanie awarii
Zgłaszanie wystąpienia awarii i potrzeby podjęcia działań zaradczych dokonywane jest telefonicznie:
- w dni robocze – w godzinach pracy Spółki na numer:
- Inspektor… (P. Damian Siast) – tel. 661 965 358
- Sekretariat – tel. 95 741 27 30
- w dni robocze – w godzinach 15:00 – 20:00 na numer:
- Konserwator (P. Krzysztof Kochan) – tel. 601 917 901
- Konserwator (P. Jarosław Kruczek) – tel. 601 917 907
- w przypadku braku kontaktu z w/w – Inspektor ds. technicznych i administracyjnych (P. Damian Siast) – tel. 661 965 358
W przypadku wystąpienia – w godzinach nocnych – awarii, która spowodowała lub może spowodować istotne zagrożenie lub straty materialne należy powiadomić Państwową Straż Pożarną tel. alarmowy 998.
Uprawnieni do zgłoszenia zapotrzebowania na wykonanie usługi.
Uprawnionymi do zgłoszenia są:
- „małe” i „duże” Wspólnoty – każdy Właściciel lokalu we Wspólnocie oraz – w sytuacjach nie cierpiących zwłoki – Najemca lokalu
Realizacja usługi.
Usługi w zakresie minimalizacji zagrożenia spowodowanych awarią i – w razie możliwości – usunięcia przyczyny i skutków awarii i są realizowane niezwłocznie po ich zgłoszeniu.
Ustalanie czasu trwania usługi:
- Ustala się, że minimalny czas działania wynosi 0,5 roboczo- godziny;
- W przypadku usługi trwającej powyżej 0,5 roboczo- godziny podstawą opłaty jest każdy rozpoczęty kwadrans pracy.Rozliczenia z tytułu wykonania usługi w zakresie napraw i konserwacji oraz podjęcia działań zaradczych związanych z awariami.
Rozliczenie usługi realizowane jest w oparciu o Fakturę wystawioną przez Spółkę.
Podstawą do wystawienia Faktury za wykonaną usługę jest Protokół wykonania usługi podpisany przez Zarząd „dużej” Wspólnoty / Właściciela lokalu w „małej” Wspólnocie. Protokół zawiera potwierdzenie wykonania działania oraz czas związany z realizacja usługi.
Rozliczenie za wykonaną usługę następuje poprzez obciążenie Wspólnoty i pobranie przez Spółkę stosownej kwoty z konta Eksploatacja – lub – o ile jest taka dyspozycja Wspólnoty – z Funduszu Remontowego.
Uwaga
Żaden z Pracowników Spółki nie posiada uprawnień do jakichkolwiek rozliczeń gotówkowych w imieniu Spółki.
Zasady realizacji działań w zakresie gospodarki wodomierzowej w lokalach w przypadku gdy Wspólnota nie postanowi, że wymiana i plombowanie wodomierzy „lokalowych” jest wykonywana staraniem i na koszt Wspólnoty.
(O ile Wspólnota nie postanowi o łącznej – w całym budynku – gospodarce wodomierzowej) Każdy Właściciel lokalu ma obowiązek:
- co 5 lat dokonać wymiany lub legalizacji wodomierza (wykonanie we własnym zakresie przez Właściciela lokalu lub zlecenie usługi Spółce);
- każdorazowo po wymianie lub innej ingerencji w wodomierz, zlecić Spółce dokonanie odczytu i zaplombowanie wodomierza.
Zlecanie wykonanie usługi.
Zlecenie na wykonanie montażu / wymiany oraz plombowania wodomierza należy złożyć w Biurze Spółki lub przesłać w formie:
- pisemnej do Biura Spółki lub na adres Spółki
- mailowej na adres sekretariat@mtbs.com.pl
Formularz Zlecenia dostępny jest w biurze Spółki oraz na stronie internetowej Spółki mtbs.com.pl
Istnieje również możliwość zgłoszenia zapotrzebowania wykonania usługi w formie telefonicznej (w dni robocze, w godzinach pracy Spółki) na numer:
- Inspektor ds. technicznych i administracyjnych (P. D. Siast) – tel. 661 965 358
- Sekretariat – tel. 95 741 27 30
W takim przypadku formularz Zlecenia dostarczy Konserwator wykonujący usługę.
Zgłoszenie pisemne winno zawierać imię i nazwisko zgłaszającego oraz nr telefonu kontaktowego.
Niezależnie od formy zlecenia usługi, upoważniony Pracownik Spółki nawiąże niezwłocznie kontakt telefoniczny ze Zlecającym, celem ustalenia szczegółów realizacji zlecenia.
Rozliczenia z tytułu wykonania usługi.
Rozliczenia dokonywane są wyłącznie w formie przelewu bankowego na konto Spółki w oparciu o wystawioną przez Spółkę fakturę. Żaden z Pracowników Spółki nie posiada uprawnień do jakichkolwiek rozliczeń gotówkowych w imieniu Spółki.
Podstawą do wystawienia Faktury za wykonaną usługę jest Protokół wykonania usługi podpisany przez Zlecającego.
Spółka udziela gwarancji na okres 5 lat. Gwarancja nie obejmuje przypadków uszkodzenia mechanicznego lub spowodowanych nieuprawnioną ingerencją w pracę wodomierza.)
Zasady realizacji napraw i konserwacji urządzeń i instalacji lokalowych.
Zgłaszanie potrzeby wykonania usługi na rzecz Właściciela lokalu działań dotyczących bieżących napraw i konserwacji urządzeń i instalacji w lokalu dokonywane jest w formie:
- pisemnej na adres Spółki
- mailowej na adres sekretariat@mtbs.com.pl
- telefonicznej – w dni robocze, w godzinach pracy Spółki – na numer:
- Inspektor ds. technicznych i administracyjnych (P. Damian Siast)
– tel. 661 965 358
- Sekretariat – tel. 95 741 27 30
Formularz Zlecenia dostępny jest w biurze Spółki oraz na stronie internetowej Spółki mtbs.com.pl
W przypadku zgłoszenia telefonicznego formularz Zlecenia należy pobrać bezpośrednio od Konserwatora wykonującego usługę. Wypełnienie formularza Zlecenia i przekazanie go Konserwatorowi jest warunkiem przystąpienia do realizacji usługi.
Zgłoszenie pisemne – oprócz informacji o usterce / uszkodzeniu / zakresie oczekiwanej naprawy lub konserwacji – winno zawierać imię i nazwisko zgłaszającego oraz nr telefonu kontaktowego.
Upoważniony Pracownik Spółki nawiąże niezwłocznie kontakt telefoniczny ze Zgłaszającym, celem ustalenia szczegółów naprawy i ustalenia daty interwencji.
Uprawnionymi do zgłoszenia zapotrzebowania na wykonanie usługi są Właściciele lokali.
Usługi przyjmowane są do realizacji, o ile ich wykonanie nie utrudni lub i nie opóźni realizacji działań związanych z utrzymaniem urządzeń i instalacji wspólnych w budynkach.
Usługi wykonywane są w dni robocze, w godzinach pracy Spółki.
Rozliczenia z tytułu wykonania usługi.
Rozliczenia dokonywane są wyłącznie w formie przelewu bankowego na konto Spółki w oparciu o wystawioną przez Spółkę fakturę. Żaden z Pracowników Spółki nie posiada uprawnień do jakichkolwiek rozliczeń gotówkowych.
Podstawą do wystawienia Faktury za wykonaną usługę oprócz Zlecenia jest Protokół wykonania usługi, podpisany przez Zgłaszającego zapotrzebowania a wykonanie usługi w zakresie napraw i konserwacji, zawierający potwierdzenie wykonania działania oraz czas związany z realizacja usługi.
Ustalanie czasu trwania usługi:
- Ustala się, że minimalny czas działania wynosi 0,5 roboczo- godziny;
- W przypadku usługi trwającej powyżej 0,5 roboczo- godziny podstawą opłaty jest każdy rozpoczęty kwadrans pracy.